ENGLISH VERSION Stille Volk from Pyrénées was created in 1994 by musicians from the french black death pagan metal scene and aims at a music of celtic and medieval influence as well as adorned with modern elements. That's why many instruments from all origins and all ages are played : hurdy-gurdy, arabic lute, violin, bouzouki, bagpipes, chalemie, mandolin, portable organ, bombarde, various flutes, and other stringed instruments.
The band signed up with Holy Records after the demo
"Ode aux lointains souverains" (1995) which was very successful, and
released its first album "Hantaoma" in 1997 : this CD offers an acoustic
music of traditional and medieval influence whose concept is based on
Pyrenean mythology (pantheon, spirits, legends,...).
The second
album "Exuvies"came out in 1998 and presents an obscure music which is
more electric while still keeping acoustic bits and some bewitching
laments. The band apprehends paganism as an intuition or something
surreal.
"Le satyre cornu" will be released in June 2001 and rests
on a very energic and medieval style, an orgiastic and mystic atmosphere
punctuated with the language of 12th century troubadours revived thanks
to a most unusual music (it contains a medireview version of Occitanie,
of an Iron Maiden song).
In june 2003, the 4th album is out: its
called Maudat. According to the artistic tradition of the band, this is a
conceptual album about a sorceress who travels into a phantasmatical
universe full of myths, visions and legends. This is a fantastic ride
into a universe of various instruments which declaim their madness, a
tragic and festive nocturnal dance, a mythical past filled with
incredible melodies, overexcited ambiances jumbled wtih emotional
moments, a Middle Ages and celtic music recreated by this fantastic
band. A lot of spells are ready to take your souls while listening to
these telluric songs. Maudat is their new album, bewitching, a mix of
lively tunes and dark laments
The new album " Nueit de sabbat" is created between 2005 and 2008.
Stille Volk est formé en 1994 en France, dans les Pyrénées Centrales,
par trois musiciens issus de la scène métal (principalement death métal, black et pagan métal). Captivating and energetic band stage appearances alternate major appointments folk & metal in France and Europe (La Locomotive, Cernunnos Fest, Motocultor festival in 2012, Trolls & légendes, L'atelier imaginaire, Total Festum, Ethereal Fest, Music Disperses, Sauzipf Rocks, Maia Folk, Azores...) alongside respected bands in the metal scene or pagan folk (Cruachan, Skyforger, Qntal, Disharmonic Orchestra, Grand Magus, Haggard, Disastrous Murmur, Moonsorrow, Treponem Pal, Acid King, Spiritual Front, Svarstot, Incantation, Omnia, Arkona, Misanthrope, Eluveitie, Heidevolk, Misanthrope, Nightmare, Trepalium...). Since 20 years, the band plays his primal pagan music, hypnotic, dark, primitive and orgiastic without compromise. VERSION Française Le trio cherche alors à créer une musique mystique, primitive et païenne.. acoustique et ancestrale ; puisant ses sonorités dans la musique médiévale, celtique et occitane tout en gardant le souffle du métal underground, sombre et radical dont sont issus les membres. Le groupe compose alors à partir d'instruments provenant de tous horizons et de toutes époques (vielle à roue, nyckelharpa, cornemuses, boudègue, bouzouki..) mais aussi des éléments modernes (samplers), qu'il utilise encore aujourd'hui sur scène comme en studio. |
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Dès le début la formation affiche sa particularité dans son approche instinctive et dans les thèmes qu'elle aborde : le paganisme, l'animisme, la mythologie, le légendaire (avant même que cette mode s'inscrive durablement dans le courant du pagan métal notamment). Des thèmes mythologiques et légendaires pyrénéens puis occitans le groupe évolue vers des archétypes plus universels ou plus orgiaques comme la figure de Pan ou celle du banquet dionysiaque. |
Les apparitions scéniques du groupe alternent événements folk et grands
rendez-vous métal en France et en Europe. Le groupe s'est produit
plusieurs fois à Paris
(LA LOCOMOTIVE/LA MACHINE, L'ELYSEE MONTMARTRES lors de la Cernunnos fest, Le DIVAN DU MONDE), dans des festivals de métal (MOTOCULTOR festival en 2012, HELLFEST 2013), dans le
cadre de manifestations culturelles renommées (l'Atelier Imaginaire,
Total Festum, Estivada de Rodez) et à l'étranger notamment en Belgique (Trolls & légendes), en Espagne ( Ethereal Fest,
Musiques Disperses...), en Autriche ( Sauzipf Rocks...),
au Portugal (Maïa Folk, Açores).
Stille Volk a partagé l'affiche de groupes de la scène métal, pagan ou folk (Cruachan, Skyforger, Qntal, Disharmonic Orchestra, Grand Magus, Haggard, Disastrous Murmur, Moonsorrow, Treponem Pal, Acid King, Spiritual Front, Svarstot, Incantation, Omnia, Arkona, Misanthrope, Eluveitie, Heidevolk, Misanthrope, Nightmare, Trepalium...). |
Sur scène le groupe alterne les compositions originales extraites des
différents albums et des morceaux traditionnels remaniés (en français et en
occitan) qui vont des Troubadours aux Carmina Burana jusqu’à l’époque
Renaissante et Moderne, le tout réadapté pour un rendu à la fois épique et plus mystique.
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Hypnotique, ténébreux, onirique, païen et orgiaque, Stille Volk
poursuit depuis 20 ans une voie créative entre deux mondes ; un primal pagan
intègre, instinctif et sans concession.
"Stille Volk est un cas unique, une bête du Gévaudan musicale, entité
bicéphale singulière qui délivre sur des fondations tirées du folklore
pyrénéen des dérivations néo-celtico-médiévale, sorte de conglomérat
hétéroclite mais pourtant diablement pertinent. Un diable, ou du moins
se représentation malicieuse et païenne ancestrale, qui trouve un écho
dans des textes empreints de sorcellerie et de mythes séculaires."
(chronique obskure.com)
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